torsdag 20 maj 2010

Finns förtroendet för e-handeln?

Jag skriver artikeln E-handel underutvecklad men ökar i Sverige i Computer Sweden den 15 maj 2006.

E-handeln är underutvecklad i Europa, även om den ökar i Sverige. Endast enstaka européer använder de möjligheter som e-handel erbjuder.

En viktig orsak till detta är att konsumenterna fortfarande är oroliga att använda e-handel. Hela 25 procent av de europeiska konsumenterna förlitar sig inte på själva mediet.

Detta var några av de viktigaste resultaten från en Eurobarometer som EU- kommissionen publicerade för en tid sedan.

Förvisso beror delvis de låga siffrorna, särskilt när man jämför med USA, på att inte alla har tillgång till datorer i lika hög grad eller fortfarande föredrar att handla i butiker.

Dock spelar förtroendet, särskilt när det gäller betalningar och information online, ändå en stor roll. Det skulle kunna förbättras hos konsumenterna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Intressant

Skicka en kommentar

Oansenlig statuskonsumtion

Millennieskiftet var varumärkets storhetstid. Stora företagsloggor signalerade att bäraren av ett plagg hade vissa värderingar och även ...