Marta Sandén skriver om filmen Avatar och bruket av 3D och hur dataspelen har skapat upp ett nytt sätt att tänka för program som används i näringsliv och förvaltning. Särskilt kritiserar hon Per Gudmundsson i Svenska Dagbladet, som besvarats av Dataspelsbranschen. Hon ger exempel från Medeltidsmuséets 3D bild av Stockholm.
Spännande, fast de mest kraftfulla bruken av är det en bit kvar till, och kanske att debatten kring dataspelen också visar att nyttan från nyttospelen blir annorlunda än vad organisationer tidigare är vana vid. Reaktionerna är inte bara ett rop på att "det var bättre förr". Dataspelens sätt att tänka är annorlunda, och de lekande tankarna finns inte riktigt i dagens organisationer. Det är en tid kvar innan nya medarbetare passar ihop ny programvara med arbetssättet. Då kan nyttan frigöras.
Läs även andra bloggares åsikter om dataspel, marta sandén, dataspelsbranschen, avatar, 3D, visualisering, augmented reality, per gudmundsson, arbetsliv
Intressant
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Text & Stil: om konsten att berätta med vetenskap, en recension
Text & Stil : om konsten att berätta med vetenskap by Magnus Linton My rating: 4 of 5 stars Hur gör man text levande? Hur skriver man...

-
Min hustru läser vid Högskolan Kristianstad. Hon har aldrig varit på plats eller träffat sina lärare och kurskamrater. Allt går över intern...
-
På den tiden som existensialismen var populär, och ett paket Gauloises var billigt, slog den många som befriande. Den verkade erbjuda en fr...
-
Svensk rymdindustri är framåt, men det bör sättas i rätt perspektiv. USA står för tre fjärdedelar av alla utgifter på rymdfart, ESA för 9 pr...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar